Mobiltelefon

Principper for mobiltelefon:

Det blev aftalt, at principperne skal hænge i alle klasser således, at de er synlige for forældre og elever.

1. Skolebestyrelsen henstiller til forældrene, at de ikke ringer til deres børn i skoletiden. Forældrene kan i særlige situationer i stedet ringe til skolens kontor på 39180380. Lærerne bør drøfte dette på forældremøderne.

2. Det er på eget ansvar at medbringe mobiltelefoner i skole. Skolen erstatter ikke mobiltelefoner.

3. Mobiltelefoner kan anvendes i pauserne, men skal være slukkede i timerne, medmindre de bruges i undervisningen eller andet aftales med de voksne.

4. Skolens ledelse, pædagoger og lærere har ret til at konfiskere mobiltelefoner, hvis de misbruges. Konfiskerede mobiltelefoner lægges i pengeskabet på skolens kontor. Forældrene kontaktes via AULA eller telefonisk af den person som har konfiskeret telefonen. Telefonen udleveres efter undervisningens afslutning kl. 14.45 på skolens kontor.

5. Får en elev konfiskeret sin mobiltelefon flere gange, kan skolen udstede forbud mod at medbringe mobiltelefon fremover.

6. Der kan i de respektive afdelinger laves særlige indsatser eller supplerende regler for brug af mobiltelefoner. Dette aftales særskilt med skolens ledelse. Vedtaget i SB april 2014