Forældremøder på Nørre Fælled Skole

Principper for forældremøder på Nørre Fælled Skole:

På Nørre Fælled Skole vægter vi det gode forældresamarbejde.

På Nørre Fælled Skole ønsker vi, at forældremøder skal opleves vedkommende og relevante for både forældre og personale, derfor er følgende principper for det gode forældremøde udarbejdet af forældrerepræsentanter i skolebestyrelsen på Nørre Fælled Skole.

1. Forældremøderne er forældrenes og en vigtig platform for kommunikation mellem forældre og skole.

2. I starten af mødet vælges en ordstyrer og en referent, som sørger for at mødet forløber som planlagt.

3. Der skrives som minimum beslutningsreferat af mødet. Referatet sendes ud til alle forældre, umiddelbart efter mødet.

4. Kontaktforældrene skriver ud til alle forældre omkring punkter til dagsordenen. Dagsordenen færdiggøres og vedtages som det første på mødet.

5. Kontaktforældrene er i dialog med lærerne om punkter til dagsordenen inden mødet.

6. Der holdes som udgangspunkt to forældremøder om året. Det første møde skal ligge umiddelbart før skolestart (inden markedsdagen), så der er mulighed for at planlægge denne.

7. Forældremøderne varer 2 timer, hvor højst halvdelen af mødet kan bruges til lærernes punkter. Den anden halvdel til forældrenes punkter.

8. Vi forventer at alle børn er repræsenteret af mindst en forælder.

9. Forældremøderne skal opleves som relevante og det er derfor vigtigt at der er plads til drøftelser og samtale så det ikke udelukkende er information fra skolen.

10. Husk hyggen. Sørg for at nogen tager lidt kage eller noget at drikke med.

Vedtaget på SB-møde d. 14.6.2023