Om Team Danmark talentklasse

Infoaften afvikles lige ved Nørre Fælled Skole på Vibenshus Gymnasium (NEXT) på Jagtvej 163, 2100 København

Kære deltagere til infoaften tirsdag den 27. februar 2024

Tidsrammen er fra 19.00-21.00.

Fælles program:

• Leder af Team Danmark linjen byder velkommen

• Skoleleder byder velkommen på Nørre Fælled Skole

• Præsentation af trænere

• Klasseteam orienterer om opstart og livet i en idrætsklasse

• At være idrætselev på Nørre Fælled Skole

• Præsentation, hvad laver man typisk på en linje, hvad var den største forskel på at skifte, hvad har det givet dig?

• Fodbold

• Basis

• Atletik

• Basket

• - Idrætsforældre fortæller om deres oplevelse

• - Lifeskills

• - Fysioterapi, skadestræning og FMS

• - Ansøgning og optagelsesprocedure

• Efterfølgende:

• Orientering på de fire linjer 30 til 45 min. afhængig af spørgsmål fra salen

Mødet afholdes i Vibenshus Gymnasium, Jagtvej 163, 2100 København

Der vil være sandwich og vand, som kan nydes i salen.

Ønsker du at kombinere en høj faglighed i et elitært idrætsmiljø med træning i skoletiden? Så er Nørre Fælled Skoles Team Danmark talentklasse måske din mulighed!

Skolen tilbyder et unikt skoletilbud til elever, som brænder for deres idræt og deres skolegang. Vores 3-årige skoletilbud (7.-9. klasse) er bygget op om folkeskolens almene fag.

Derudover får idrætseleverne to ugentlige morgentræninger, hvor idrætseleverne bliver matchet op med ligesindede ”idrætsnørder”, hvor der er større forståelse for hinandens passion og personlige valg i livet.

Det er højt uddannede trænere som varetager træningen på de tre linjer atletiklinje, basislinje og fodboldlinje. Basislinjen er for de elever der dyrker en anden idræt end dem der tilbydes på de to idrætsspecifikke linjer fx kunstskøjteløb, fægtning, taekwondo, gymnastik, triathlon m.fl.

Faglærerne på skolen har en udpræget forståelse for elevernes idrætsambitioner. Dog kommer fagligheden før idrætten. Vi stræber efter at uddanne ”hele mennesker” på skolen. Ved siden af træningen foregår der udvikling i Lifeskillsfærdigheder herunder planlægning, søvn, kost og ernæring m.m.

Går du i 6. klasse og ønsker at kombinere dine idrætsdrømme med skolegang, er Nørre Fælled Skole måske vejen for dig!

Nørre Fælled skoles folder 2024.pdf

Shape Created with Sketch.